Sărbătorim femeia. Sincer, nu sunt de acord și nu am înțeles de ce facem asta într-o singură zi din an, când de fapt și de drept ea, femeia, merită mult mai mult! Femeia nu e orișicine. Femeia este ca un monument viu pe care trebuie să îl privești cu admirație, recunoștință, chiar cu un fel de adulație… Doar să îl privești. Cu atenție. Ea este cea care dă viață, ea este cea care îți face viața, ea ți-o desface, ea este cea care ți-o scrie, comandă, controlează, salvează… Noroc de ea!
Femeia secolului XXI este o femeie puternică. Independentă, egală cu bărbatul! Ba chiar a reușit performanța de a-l depăși în treburile lumești: ea comandă, el execută, ea face bani, el crește copiii, ea face cumpărăturile, el lista, ea știe precis ce pantaloni, pantofi, cămasă, sacou, curea, nasturi, șireturi, șosete trebuie să poarte. El. Ea alege mobila, el doar o montează, ea înfundă cada cu păr, el o curăță. Ea e peste tot. Activă, prezentă, omniprezentă. Ea este sensibilă, capricioasă, stresată, neînțeleasă, agitată, obosită, grăbită, nervoasă, uitucă, draga de ea…
Adevărul e că femeia este ființa căreia trebuie să i se permită orice! Să țipe, să plângă, să ceară, să primească, să hotărască, să nu întrebe, să izbească, să refuze, să nu refuze… Orice. Pentru că ea, femeia, este miezul tuturor înțelesurilor și neînțelesurilor lumii, de când lumea. O Eva modernă epilată, tapată sau cu zulufi sarmale (gen!?), cu unghii cu sau fără gel, uneori cu gene false, alteori cu sânii, pomeții și buzele ajustate cu o substanță alb-gelatinoasă solid-lichidă, deosebit de scârboasă și la atingere și la vedere. Bine, la atingere chiar periculoasă.
Dar, să revenim. Femeia modernă și mai ales cea contemporană are probleme existențiale dacă ar fi să ne gândim la reclamele de tot felul unde ea, femeia, indiferent de vârstă, are zeci de afecțiuni și porniri comportamentale care nu mai sunt doar ale ei, ci ale întregului Univers. Majoritatea reclamelor o au în centrul atenției pe ea, femeia! Păi dacă s-a născut divă? Doar nu o să îl pună pe urmașul lui Adam să ne convingă să luăm Aputerin ca să fie suplu, fără grăsimi și protejat împotriva radicalilor liberi. Dar ea… Cine vrea să fie divă de la naștere până la ultimul firicel de divă? Cine? Ea! De aceea apare în 98% dintre reclamele ce țin de problemele medicale. El… mai mult cu berea! Rar îl vezi în reclame cu produse care să combată măcar un sfert din problemele comune cu ea.
Așadar, femeia ca simbol universal, deci vocea tuturor femeilor de pe planetă, poate avea, ce să mai… are, dom’le, are! uscături în zona intimă, tot ea poate avea… mă rog, are hemoroizi, varice, tranzit intestinal lent, o bilă leneșă, un colon plin de toxine, bombă toxică, adică! Ea poate avea (bine, are!) constipație, indigestie, balonare, diaree, o floră intestinală de coșmar! Ea are nevoie de Colagen dacă nu vrea să își culeagă pielea de pe caldarâm, iar dacă ar fi să ne organizăm discursul și să îl facem ca la carte din cap până în picioare, ei bine, femeia are nevoie de suplimente alimentare sau medicamente împotriva căderii părului, pentru scalp curat, pentru menținerea umidității oculare, anticearcăn, anticăderea pleoapelor, pentru gene și sprâncene, pentru ten protejat, pentru piele sensibilă, pentru piele uscată, pentru dinți albi, pentru repararea cariilor, pentru gât suplu, pentru brațe, pentru mâini de prințesă, pentru unghii de regină, pentru sâni fermi, pentru fără-burtă, pentru zona intimă, pentru picioare, pentru unghiile cu ciupercă, pentru tălpile uscate, pentru înainte de epilat, pentru după epilat, pentru ficat slab, împotriva infecțiilor urinare, împotriva cârceilor, pentru echilibru la menopauză, premenopauză, antepremenopauză, anteantepremenopauză, împotriva durerilor musculare, a reumatismului, pentru memorie… pentru tot ce nu am scris!
Femeia e mereu cu mintea ocupată și de aceea are probleme cu nervii, cu migrenele, cu somnul, cu echilibrul, cu concentrarea. Știți reclama aia în care ea întrebă, ea răspunde, mai întâi precipitat, apoi din ce în ce mai calm de zici că te-ai uitat la desenele animate cu Tom și Jerry și, după o alergătură zdravănă, Jerry îi altoiește una după cap lui Tom? Dar reclama în care ea întârzie puțin… după ce a spălat mașina undeva în Dâmbovița, protejându-l pe el cu Aspacardin?
El… El este un ghiocel. O panseluță. Un copăcel cuminte din care te poți înfrupta la nevoie carnal, financiar, emoțional, cum vrei. El nu are nici pielea sensibilă, nici genele și ochii uscați, nici nu are nevoie de gât suplu, nu e nici cu epilatul (dacă e băet-băet), ar părea că nici cu hemoroizii nu ar avea o problemă (doar unul se plânge de zor că îl dor hemoroizii… ce l-o fi apucat să declare asta la televizor, habar nu am), în general, el are nevoie de o bere. Rece și bună. Precum soacra. Păi nu vine el de la farmacie cu altceva decât ce a dictat ea, femeia, soacra secolului? Sărmanul om… s-a văzut strivit între degete precum castraveciorul murat al mămicii in low.
Igrastop, Depanero, Carmol, Rom, Übernuts, Eugenia (aia cu copiii la școală), Carpatina (cu soacra care îl sfătuiește pe fiul ei să nu fie pămpălău, ci să stea el deasupra), Dolorgiet (în care el nu are voie să aibă dureri de spate pentru că ea trebuie să meargă la țară)… sunt doar câteva din reclamele pe care vă invit să le urmăriți pentru a vedea cine este ea… FEMEIA, de la tinerețe pân’ la bătrânețe!
Sigura mea dilemă e dacă aceste reclame sunt scrise, regizate, gândite de bărbați…
Sursa foto: Aliexpres
You must be logged in to post a comment.